Vrijdag 6 september was het zover: Het jaarlijkse Damsigt Open golftoernooi. Aangezien ik, Jeroen Hoogervorst, het vorig jaar had gewonnen was dit jaar de eer aan mij om het te organiseren. De keus was op Golfbaan Leeuwenbergh gevallen om 9 holes te spelen. 18 enthousiaste deelnemers uit Damsigt en omgeving hadden zich aangemeld. De weersvoorspellingen waren niet best, maar na een kop koffie zijn we vol goede moed vertrokken en we hebben mazzel gehad. Het bleef nagenoeg droog en hebben prettig gespeeld. Wat opviel was dat iedereen zijn uiterste best deed om een goede score neer te zetten. Frans Sloet was zo geconcentreerd bezig dat hij niet in de gaten had dat ondertussen zijn golftrolley en tas te water gingen. Samen met zijn flight-genoten Theo Senden en Kamiel Schreiner heeft hij zijn tas uit het water gekregen maar om zijn golfclubs, die eruit waren gevallen, te redden moest Frans het water in. De goody-bags hielden iedereen op krachten. Bij terugkomst gingen we aan de borrel. Iedereen zat vol verhalen over wat hij of zij had meegemaakt. Erg gezellig! Voordat we aan het diner gingen hebben we de prijsuitreiking gedaan. Alex Zuydgeest bleek een pechdag te hebben gehad. Met 0 punten won hij de poedelprijs. Esther Offringa werd derde, Yvonne Koot viel 2 maal in de prijzen want zij werd tweede en won de longest. Later zou blijken dat eigenlijk Stephan Buchel de longest had gewonnen waardoor Yvonne de prijs voor longest met hem deelde. Maar Geertje de Wit had echt een top dag want, zoals ze zelf zei, dankzij haar nieuwe golfset had ze de neary en won ze het Damsigt Open 2019!! Ik wil iedereen danken voor haar of zijn deelname en wens Geertje veel succes en plezier bij het organiseren van het toernooi in 2020.