De meeste bezoekers van de wekelijkse Koffieochtend voor senioren in De Boot hebben in hun jeugdjaren nooit Valentijnsdag gevierd. Maar het spreekt anno 2023 ook senioren aan om rond 14 februari een bloemengroet of een kaartje te geven aan mensen die men dankbaar is of op wie men bijzonder gesteld is.
En wat is er leuker dan het zélf maken van een bloemengroet? Zo gezegd, zo gedaan. Zo’n 15 (vrouwelijke) bezoekers van de Koffieochtend staken de handen uit de mouwen terwijl de mannelijke bezoekers de stand van zaken in de wereld bespraken.
Voor een bloemengroet is heel wat materiaal nodig: schaaltjes, steekschuim, ijzerdraad/bloemdraad, knipscharen, versierhartjes, etc. Met de knipscharen is in een aantal tuinen in Damsigt al een vroege voorjaarssnoei gehouden en dit leverde een prachtig mix van heel verschillende bladeren, knoppen, takjes en bessen op. De rozen, gerbera’s, phloxen en het gipskruid kwamen uit de winkel.
Onder leiding van ervaren bloemiste, vrijwilligster en buurtgenoot Henny zijn prachtige bloemstukjes ontstaan. Elk bloemstukje met een eigen karakter.
Het blijft geheim wie welke bloemengroet met Valentijn krijgt!