Je hebt het bijna niet kunnen missen: in wijkgebouw De Boot wordt als proef maandelijks een lunch of diner georganiseerd door en voor wijkgenoten. Onder het motto: ‘samen eten is gezellig en het verbindt’. Want hoe leuk is het als je op loopafstand kan aanschuiven voor een heerlijke maaltijd, in je eentje of met je gezin, en tegelijkertijd een leuk gesprek hebt met een buurtgenoot of een nieuw gezicht leert kennen!

Na de paaslunch in april stond op zondag 19 mei een volgeboekt diner op de agenda. Met een nieuwe groep vrijwilligers en andere gasten werd opnieuw iets heerlijks neergezet. Met als hoofrolspelers asperges en zalm.

Wat vinden wij wijkgenoten er tot nu toe van? Na iedere maaltijd wordt gevraagd om een korte vragenlijst in te vullen. Na 2 keer zegt 100 % dat ze zeker terug willen komen en 99 % ervaart meer verbinding. Topscores! Daarnaast regent het complimenten over zowel de kwaliteit als de ervaren gezelligheid en gastvrijheid.

Dit initiatief kan steeds doorgang vinden doordat buurtgenoten zich samen inzetten als kok of als gastheer/vrouw. In steeds wisselende samenstelling is ook daar verbinding met wijkgenoten het doel. Ook met hen wordt geevalueerd, zodat de volgende nieuwe ploeg kan voortbouwen op de ervaring die eerder is opgedaan en aanpassingen kunnen worden gemaakt.

Dankzij onze sponsors (het Van Ravensteynfonds, Vlietwensen, Albert Heijn Leidschenhage en Sligro Westvlietweg) hebben we onder andere een inductie-fornuis met oven kunnen aanschaffen en hebben we met veel kortingen een mooi menu op tafel kunnen zetten. Daar zijn we als wijkvereniging heel dankbaar voor!

Het volgende buurtrestaurant vindt plaats op 23 juni. Dit keer zal het weer een lunch zijn vanaf 12.00 uur. Je kunt nog inschrijven via het mailadres: buurtrestaurant@wijkverenigingdamsigt.nl. Na deze derde keer wordt besloten of het buurtrestaurant definitief zal doorstarten na de zomer.