Op Paasmaandag opende Buurtrestaurant De Boot letterlijk en figuurlijk haar deuren. Wijkvereniging Damsigt is als proef een Buurtrestaurant begonnen onder het motto: samen eten is gezellig en verbindt. Daarom wordt – voorlopig tot de zomervakantie –  elke maand een lunch of diner voor de wijkbewoners georganiseerd in wijkgebouw De Boot.

Op Paasmaandag kwamen 45 ‘Damsigters’ naar De Boot voor een Paaslunch. Damsigters tussen de 3 en 88 jaar! De tafels in De Boot waren feestelijk gedekt. Burgemeester Tigelaar ‘opende’ de lunch met dank aan de organisatoren voor het initiatief en een toast met een glas vol bubbels samen met alle aanwezigen: lunchen is lekker, samen lunchen nóg lekkerder.

En lekker was het: courgettesoep, boterlammetjes voor het paas-krentenbrood, pasteitjes, quiches, salades, ijs, mintthee en koffie. Met veel dank aan groothandel Sligro Westvlietweg en bakker Van Maanen voor de donatie van vele ingrediënten voor deze Paaslunch. Vrijwilligers hebben van deze ingrediënten heerlijke hapjes gemaakt.

Eten verbindt: er werd kennis gemaakt met buurtgenoten die vlakbij bleken te wonen. Jongeren praatten met ouderen die de leeftijd van hun opa of oma hadden. Er werd gelachen, getoost en geholpen om de tafels af te ruimen. Het was gezellig in een heel ontspannen sfeer.

Stap voor stap wordt ervaring opgedaan om het buurtrestaurant De Boot een stevige basis te geven. Er zijn en worden spullen gekocht zoals tafellakens en pannen. Een meer professionele kookplaat en een oven staan nog op de wensenlijst. Gelukkig hebben de Werkgroep Vlietwensen, het Van Ravesteynfonds en Albert Heijn Leidsenhage donaties toegezegd aan de Wijkvereniging om deze noodzakelijke kookspullen aan te schaffen!

Dank aan alle vrijwilligers die een pracht Paaslunch mogelijk hebben gemaakt!

Op 19 mei a.s. vindt een diner plaats in Buurtrestaurant De Boot (reeds volgeboekt). Op zondag 23 juni wordt weer geluncht, hiervoor kun je je nog aanmelden via buurtrestaurant@wijkverenigingdamsigt.nl.