Weet jij welke buurman of buurvrouw ondernemer zijn? En wat ze dan precies doen? Wij wisten het in ieder geval niet, waardoor we op het idee gekomen zijn om een Ondernemerscafé te organiseren.

Want connectie en relatie is het halve werk, niet waar?

Vrijdagochtend 10 mei was de aftrap en met succes. Van voetreflex massage tot reizen op maat, leren via tekeningen en leren via e-learning modules, schoonmaak en recruitment – ondernemers uit allerlei disciplines stonden gezellig met elkaar te kletsen, ervaringen uit te wisselen en hier en daar werden kaartjes uitgewisseld.

De reacties van deze eerste keer zijn zodanig dat we zeker doorgaan met het Ondernemerscafé. Er komen zelfs al spin offs uit voort. Naast het ondernemerscafé willen we ook bredere netwerk-bijeenkomsten organiseren. Want een ondernemer heeft een opdracht nodig en die komen via de netwerken. Weet wie je kan vinden in je eigen wijk met bepaalde kennis en of kunde, is hierbij de drijfveer.

Ook willen we voor de ondernemers speciale sessies organiseren met een bepaald thema als bijvoorbeeld arbeidsconflicten, pensioenen of administratie. En last but not least – Opening van De Boot op vrijdagochtend om onder het genot van een kop koffie of thee met een croissantje even te kunnen werken.

Ben je ook ondernemer of werk je juist op een plek waar veel opdrachten aan zelfstandigen gegeven worden en wil je elkaar leren kennen? Neem even contact met ons op. We zoeken ook nog mensen die het leuk vinden om op vrijdagochtend De Boot te bemannen voor de ‘thuiswerkers’. Heb je interesse? Stuur een mail naar activiteiten@wijkverenigingdamsigt.nl.