Afgelopen vrijdag vond de derde editie van de pubquiz plaats. Die werd deze keer georganiseerd door de winnaars van de vorige keer: team ‘Quiz’t niet’! Zij hadden per ronde een thema bedacht (sterren en planeten, gek en geniaal), dat je kon helpen bij beantwoording van de vragen, maar ook op het verkeerde been kon zetten. De ronde met logo’s van lokale verenigingen bleek erg lastig, alhoewel deze voor team ‘Zokjes’ juist weer heel goed te doen was. In de muziekronde werd niet gezocht naar uitvoerend artiest of titel, maar naar een dier dat in de titelnaam moest voorkomen. Esther, Martein, Nienke, Rena, Walter en Anouk hadden ook nog een nieuw element toegevoegd. Bij elke ronde konden de teams grabbelen voor een letter, waarmee ze uiteindelijk het woord “gin tonic” moesten weten te maken, De prijs was een mega gin tonic voor het hele team. En natuurlijk was er ook weer de petje op petje af ronde, waarmee je een kaasplankje kon winnen.

De opkomst was weer fantastisch, 12 teams deze keer, de zaal zat vol! Veel bekenden, maar ook nu weer een paar nieuwe gezichten. En het bleef spannend tot het eind. Bij elke tussenstand was de volgorde weer anders en bleek steeds een ander team aan kop te staan. In de laatste ronde ging het uiteindelijk tussen team ‘Marc gaat dit jaar voor het eerste van Le Mur Suisse’ en team ‘de DamHazen’. Met slechts één punt verschil (de ornitholoog van Ian Fleming was toch ècht James Bond zelf), pakten de DamHazen de overwinning! Gefeliciteerd Bram, Wouter, Majory, Eelco, Marianne en Fransien! En veel plezier met de voorbereiding van de volgende pubquiz op 24 januari!