Afgelopen vrijdag was het weer heel gezellig in De Boot. Voor de tweede keer vond de Damsigt Pubquiz plaats. De organisatie was deze keer in handen van het Oranje Comité. Zij waren de winnaars van de eerste editie en tijdens die avond ontstond het idee: wie wint, organiseert de volgende keer!

Patrick, Stijn en Karoly namen deze rol heel serieus. Ze verzonnen alle vragen voor deze pubquiz zelf en natuurlijk trokken ze voor de presentatie een glitterjasje aan! Met een plaatjesronde met historische foto’s van Leidschendam en onze eigen wijk kreeg deze editie ook een heel plaatselijk tintje. De muziekronde maakten ze behoorlijk ingewikkeld met twee nummers die gelijktijdig afgespeeld werden. Het werd de deelnemers niet makkelijk gemaakt!

Deelnemers waren er weer in overvloed. Met 13 teams en ruim 75 mensen was het volle bak in De Boot. Leuk detail is dat er ook veel ‘nieuwe’ mensen waren, die we nog niet eerder gezien hadden bij de losse activiteiten in De Boot. Een goed teken en we hopen dat steeds meer mensen de wijkvereniging en De Boot weten te vinden.

Natuurlijk was er ook deze keer een winnaar… De punten in de top 5 lagen niet ver uit elkaar. Drie teams deelden de derde plaats, de ‘Damhazen’ werden tweede. Team ‘Quiz’t niet’ wist het duidelijk wél en ging er met de winst en de wisselbeker vandoor. Dat betekent dat zij de volgende subquiz organiseren. Die staat nu gepland voor vrijdagavond 13 september. Zet hem in je agenda!