6 november 2019: Heerlijke geuren dwarrelden door de openstaande ramen van wijkgebouw de Boot. Een kleine groep vrijwilligers was hard aan het werk om een 1-pansmaaltijd te bereiden, deze keer een overheerlijke Stroganoff-à-la-Cécile. Wat bleek: het werd een 2-pansmaaltijd: gekookte aardappelen overgoten en ondergedompeld in een saus met gehaktballetjes, champignons, paprika’s, uien, knoflook, pepertjes en heel veel kruiden.

Dertig buurtbewoners schoven aan in een ongedwongen setting om onder het genot van een glas wijn of iets anders samen met buurtgenoten te eten en te genieten van elkaar en de gezelligheid. De meeste gasten kregen een tweede portie; een enkeling zelf een derde!

Wethouder Nadine Stemerdink was ook aanwezig (buiten functie), genoot van de maaltijd en ook van het contact met de wijkbewoners en de sfeer.

Voldaan werd de avond afgesloten met koffie. De vrijwilligers restte slechts de afwas. Chapeau voor alle vrijwilligers die maandelijks een heerlijke maaltijd op tafel zetten.

De volgende 1-pansmaaltijd is op woensdagavond 4 december van 18.00-20.00 uur. Kosten: €5,- pp. Aanmelden kan op buurtrestaurant@wijkverenigingdamsigt.nl.