2020, een nieuw jaar, dus tijd voor goede voornemens! En waarom dan geen groene voornemens?

We weten allemaal dat we iets moeten met het klimaat, maar waar begin je? Wat is het beste om te doen met een jaren 30 huis? En hoe zit dat met zonnepanelen? Hoe kan je makkelijker afval scheiden? Hoe gaan we onze elektrische auto laden of kopen we er samen één? En welke actie zet eigenlijk zoden aan de dijk?

Deze vragen bespraken wij met elkaar tijdens een straat BBQ en zo is het initiatief ‘Duursaam Damsigt’ ontstaan. Wij, Eiske, Sander, Niels en Jikkelien, zien het als een uitdaging om samen met iedereen die mee wil doen, de wijk Damsigt te verduurzamen. Want met elkaar kunnen wij als wijk veel goede stappen zetten!

30 januari hebben we de eerste bijeenkomst in De Boot en hopen jullie in grote getale te zien! Het wordt namelijk een inspirerende avond: de gemeente zal vertellen wat hun energiestrategie is. Wij zullen tips en tricks delen rond isolatie en mobiliteit en ophalen wat mensen in de wijk samen willen doen op het gebied van duurzaamheid. En wie weet er in de wijk het meest van duurzaamheid? We testen het met de Duursaam Damsigt quiz….

Dat wil je niet missen! Tot donderdag 30 januari, inloop 19.15 uur! Laat vanwege de catering even weten of je komt middels een kort berichtje naar duursaamdamsigt@gmail.com