Woensdagavond 5 februari 6 uur ’s avonds: De Boot is omgetoverd in een pannenkoekenrestaurant! Op initiatief van twee wijkbewoners krijgt de maandelijkse 1-pansmaaltijd van het Buurtrestaurant een heel bijzondere invulling: zoveel pannenkoeken eten als je wilt. En velen willen dat! Rond de 80 wijkbewoners, jong en oud, melden zich aan. Tien vrijwilligers zijn enthousiast aan het organiseren en aan het bakken gegaan.

Het Buurtrestaurant kan maximaal 50 etensgasten tegelijk ontvangen; daar zijn genoeg  borden en stoelen voor. Maar ruim 80 gasten lijkt te veel. Als je maar flexibel bent zijn er snel oplossingen te vinden: er kan gegeten worden in 2 ploegen en door een deel van de pannenkoeken thuis te bakken kunnen de gasten zonder lang te wachten aan hun pannenkoeken beginnen.

Om 6 uur komen de thuisbakkers met in totaal ruim 250 dampend warme pannenkoeken De Boot binnen en kan de eerste etensploeg met de stroop en de (poeder)suiker in de weer. Aan de twee  fornuizen van De Boot gaat het bakken door.

Een uur later zijn de eerste eters naar huis en zijn borden, bestek en glazen weer schoon (met dank aan de nieuwe afwasmachine!). Kinderen kunnen thuis nog even huiswerk maken en ouders hebben géén afwas. De tweede etensploeg treft weer gezellig gedekte tafels en… warme pannenkoeken natuurlijk. Gezelligheid, onderling contact, verbinding. Daar staat Buurtrestaurant De Boot voor.

Hulde aan alle vrijwilligers!