“Wat zullen we vandaag doen, een gewone staart of een mooie vlecht?” ‘”Ik vind het er altijd zo prachtig uitzien die mooie vlechten, maar hoe doe je zoiets?” Zondag 17 maart is er in de Boot een workshop haarvlechten gegeven, die een eerste stap bood aan de deelnemers om dit te leren. 11 meisjes van verschillende leeftijden waren met papa en/of mama aanwezig, er waren leuke elastiekjes en speldjes en onder het genot van een kopje koffie of thee en limonade gingen we van start. 4 deelnemers hadden nog nooit een vlecht gemaakt, en de rest had wel eens een basisvlecht gemaakt, maar wilde graag ook nieuwe technieken leren. Nadat eerst een paar technieken waren voorgedaan, ging iedereen ontzettend enthousiast zelf aan de slag. De meiden bleven heel goed rustig zitten en konden af en toe even een pauze nemen en lekker kleuren. Na twee uur had bijna iedereen en keer ingevlochten, opgevlochten en een visgraat gemaakt. Het was een succes! Volgende keer workshop 2.0!